EXTERIÉR SKYLARK DV-1 UL / LSA

Konstrukce letounu Skylark DV-1 je celokovová z duralových profilů a plechů, řešena jako samonosná poloskořepina, tvořena přepážkami, nosníky, podélníky a nosným potahem.

Pevná a odolná kovová konstrukce zvyšuje míru bezpečnosti a zaručuje dlouhou životnost letadla. Jednotlivé díly jsou spojovány nýtováním duralovými, nerezovými trnovými nýty či plnými leteckými nýty. Pevnostně podstatné spoje jsou řešeny pomocí šroubů a čepů. Vybrané pevnostně významné díly a ocelové svarky jsou zhotoveny z letecké pevnostní oceli L-CM3. Pevnostně nepodstatné dílce, jako koncovky křídel, motorové či podvozkové kryty, jsou řešeny jako laminátové.

TRUP

  • Přední trup
  • Ve střední části trupu je prostor pro dvoučlennou posádku se sedadly vedle sebe. Pilotní prostor je kryt jednodílným odklopným, nebo odsuvným překrytem z organického skla. Motorový prostor je oddělen od prostoru pro posádku nerezovou požární stěnou s moností odhlučnění. Nabízíme tři úrovně interiéru - sport/comfort/kůže.
  • Zadní trup
  • Za sedadly pilota se nachází zavazadlový prostor o nosnosti 25kg s dvěmi postranními okénky. Samostný průřez zadní části trupu je v dolní části obdélníkový se zaoblenými rohy, a v horní části eliptický. Integrální součástí trupu je kýl s úchyty pro směrovku.



NOSNÝ SYSTÉM

  • Křídlo
  • Lichoběžníkové křídlo je jednonosníkové s pomocným nosníkem, na kterém jsou na stěžejkách zavěšena křidélka a vztlakové klapky. V křídlech jsou umístěny integrální palivové nádrže o objemu 2x45 litrů paliva, které jsou dostačující pro dolet do vzdálenosti až 1100 km. V levém křídle je umístěn pitot-statický rychloměrný systém. Křídlo se skládá z levé a pravé poloviny, připojené k trupu vždy třemi závěsy. Vztlakové klapky jsou řešeny jako sklopné, čtyřpolohové. Záporná poloha (-10° pro cestovní a vyšší rychlost), neutrální poloha (0 stupňů), poloha vzlet (+10 stupňů) a poloha přistání (+40 stupňů). Křídlo je zakončeno laminátovým wingletem, který byl navržen v aerodynamickém tunelu kanadské univerzity v Edmontonu. Navrhl jej Prof. D. Marsden pro snížení indukovaného odporu křídla a zlepšení stoupací rychlosti. Levé křídlo může být na přání vybaveno halogenovým či LED přistávacím reflektorem. Další možností pak může být nahrazení standardních pozičních světel, kombinací pozičního světla a stroboskopu.

   

  • Ocasní plochy
  • Ocasní plochy typu T byly zvoleny, i přes konstruktérskou obtížnost, jako aerodynamicky čisté řešení. Nejenže mají menší aerodynamický odpor, ale také zajišťují pilotovi kontrolu klopivého momentu letounu bez vlivu vrtulového proudu. Vodorovné ocasní plochy jsou tvořeny obdélníkovou konstrukcí s jednodílnou výškovkou, zavěšenou na stabilizátoru. Stabilizátor samotný je připojen pomocí čtyř šroubů ke konstrukci kýlu. Na levé polovině výškovky je na pantu umístěna elektricky ovládaná vyvažovací ploška. Poloha vyvažovací plošky je pilotovi signalizována elektrickým ukazatelem v kabině letounu. K ovládaní slouží standardně kolébkový spínač, na přání poté multifunkční hlavice přímo na řídící páce. Lichoběžníkové směrové kormidlo je zavěšeno na konstrukci kýlu na dvou čepech, a je ovládáno nerezovými lanky skrze pedály pilota.

   

PODVOZEK


  • Hlavní podvozkové nohy jsou tvořeny kompozitovými pružinami. Kola hlavního podvozku jsou hydraulicky bržděná. Brzdnou soustavu tvoří uzavřený okruh s 6" koly z lehkých slitin. Brzdy jsou kotoučové značky Kašpar.
  • Příďová podvozková noha je odpružena pryžovým prvkem. Kolo je uloženo v duralové vidlici a je řiditelné. Nabízíme také tažnou vidlici pro vlečení letounu.
  • Kola hlavního podvozku jsou letmo uložená a jsou vybavena širšími pneu pro větší stabilitu. Přední pneu je naopak užší pro snadnější říditelnost.
  • Na přání instalujeme laminátové kryty kol se zábranami proti zachytání bláta.