POHONNÁ JEDNOTKA SKYLARK DV-1

Letoun je ve standardním provedení poháněn čtyřválcovými motory Rotax 912 UL s výkonem 80 HP, nebo Rotax 912 ULS o výkonu 100 HP.

Variabilita motorového prostoru umožňuje alternativní pohon motory ROTAX 914 TURBO (116Hp), BMW R 1100, nebo Alfa-T.


MOTOR

  • Motor samotný je umístěn v tažném uspořádání v trubkovém svařovaném silentbloky tlumeném motorovém loži. To je montováno na zesílené uzly požární přepážky přední části trupu. Dvoudílné provedení laminátových krytů motoru pak umožňuje snadnou kontrolu a údržbu.

   

PALIVOVÁ SOUSTAVA

  • Palivové nádrže
  • Integrální palivové nádrže o objemu 2x 45l jsou umístěny v kořenech obou křídel. Jsou nýtovány a lepeny z duralových plechů. Každá nádrž je vybavena odvzdušněním, odkalovačem, palivoměrem a filtrem ve výstupním ventilu. Na přání lze osadit nádrže uzamykatelnými víčky.

   

  • Součásti palivové soustavy
  • Součástí palivové soustavy v trupu je třícestný palivový kohout, dále pak v motorovém prostoru jemný palivový filtr. Vratná větev je vedena zpět do nádrže v levém křídle.
    Na přání lze instalovat elektrické palivové čerpadlo či ohnivzdorné návleky na palivové hadice.